måndag 3 september 2012

Kräftdags



Till helgens kräftor blev jag sjukt sugen på att testa någon av Per Morbergs viner.. han har 2st röda (varav en i box) och ett vitt vin samt ett rosévin. Och hur jag än sökte på systembolagets hemsida så fick jag det inte att gå ihop, det skulle vara friskt och syrligt men de hade markerat hans viner med lamm, nöt, fisk, fågel, vegetariskt.. men absolut inte skaldjur-märkning.

Så jag vänder mig till nätet och söker på morberg+vin+kräftor och snubblar in på hans twitter.. Ja absolut ska man göra reklam för sina egna varor och man kan överdriva. MEN jag tror på morbergs kockkunskaper när det även kommer till det som skall drickas.. Så i ett twitterinlägg skriver han:

Om ni skall äta kräftor idag kan jag rekommendera mitt rosevin om ni inte dricker öl.Finns vinet i din butik idag?

Min amatörbedömning av hans viner sa mig samma sak.. skönt att få det bekräftat. 99kr på systemet är inte så farligt. :-) 

Så jag lyssnar på Morberg och ska faktiskt pröva. :-)

Inga kommentarer: