tisdag 8 januari 2013

Airbrush-dags

Ja jag har länge velat testa på att airbrush'a tårtor och sprang faktiskt på en billig spruta idag på.... ja du gissa.. Lidl av alla ställen hade en variant för 599kr inkl kompressor. Inte illa. Ser ut att vara samma som Biltema har (utan kompressor) men de säljer pennor lösa så jag ska nog komplettera, då den jag köpt har en burk under till att hälla färg i och det är lite mycket färg om man ska ha den till tårtor, där man använder max 15ml. (burken rymmer ca 50ml) Slöseri med färg.. så jag ska banne mig bege mig till Biltema och komplettera med en penna som har en liten skål på ovansidan. (som alla proffs använder i sina instruktionsvideor.)
Här är min version:
 och den ser väldigt lik ut den man köper på Biltema.

Att komplettera med en penna eller två för 200kr känns inte så farligt i sammanhanget.. Kanske kan hitta billigare på nätet.. Tips? Annars duger väl biltema om Lidl duger.. hihi.



Vill du se hur man använder den, sök "airbrush cake decor" eller kika på en genomförlig instruktion här (mest ytrustningsgenomgång än teknik men ändå)  Varning för dialekten! ;-)

Inga kommentarer: