måndag 2 juni 2008

Första Dagen på Mitt Nya Liv!

Välkommen in i min nya tid!

Fick ett sk Wake-up-call en dag när jag ställde mig på vågen.
Visst hade jag fått det för 3kg sedan (har inte rört mig i vikt på över 3år) och när jag köpte sveriges läckraste 3/4-dels byxor som knappt passade mig i storlek 44 blev jag mycket orolig.

Så idag kära läsare har jag börjat lugnt: en halvsnabb promenad klockan 06:15 - 07:00 i upp och nerförsbackar inom bostadsområdet.
Att jag valde denna veckan med sveriges vackraste väder är en slump och gjorde saken både bättre och sämre:

+
Man behöver inte oroa sig för att frysa
Man behöver inte oroa sig för att det ska regna

-
man måste gå upp så tidigt för att inte dö av värmeslag
man måste gå upp så tidigt för att hinna innan man ska jobba
man måste gå upp... ;-)

Men efteråt är det skönt när duschen är klar och frukost vankas..

Mitt mål är minst 10kg, men det tar väl 1år för mig att komma ner med vanlig kost MEN utan snask och sött.. Vi får se hur länge det håller- men jag ska inte ge upp allt, jag ska bara röra mig mer. :-)

Hejja Mig!

Inga kommentarer: