tisdag 20 november 2012

Nagellack som håller..

Det är 6 dagar sedan jag grundade naglarna med en undercoat och sedan naggellacket i rött från Nordic cap. Efter 4 dagar lade jag på ett nytt lager (ingen top coat) med rött då jag och sambon skulle ut och vad kan jag säga?

1. Hållbart
2. Blankt
3. Ett lager räcker men ljusnar lite åt orange hållet efter några dagar, ett lager extra och det återgår till en klarröd djup färg.
4. Där färgen är borta på mina naglar är där jag antingen kommit åt när jag pekat på saker med nageln i kontakt med föremålet, eller när jag tex samlat ihop papper och kommit åt bordsytan med nageln. Alltså på spetsen. Grejen är att jag har inte använt en top-coat av ren lathet, men så här ser naglarna ut alltså 6dagar och bara en mellanmålning på hela 6dagar..(som ni ser utsätts mitt pekfinger för en hel del slitage.. Ska nog skyddsmåla den nästa gång för extra hållbart resultat)

Jag tycker naggellacket är grymt bra. Jämfört med andra nagellack som inte håller alls länge då de på något sätt stör under-coat'en som får den att släppa från nageln. DETTA NAGELLACK stör inte under-coaten. Helt GALET bra! 


Inga kommentarer: