onsdag 7 november 2012

Julbakstämning i överflöd

Nu börjar det lacka mot jul.. det kan man uppleva i alla medier; morgontidningarna annonserar om julbord, veckotidningarna om julrecept/kläder/smink etc, radion spelar än så länge inte julmusik men har reklam om julbord etc, tv-kanalerna visar än inga julprogram/filmer men de kommer det vet jag, vi får nöja oss med reklamen som är mer jul än höst.

Fast vad är "höstigt"? Jo det skulle de flesta säga var gula, orangea löv, förmultnande doft i luften och mörker... Ja då firar vi Haloween... Och detta "fenomen" inträffar ju en dag på året- alltså, att ha reklam eller program med haloween-tema fungerar max 1-2dagar per år.. Så jag förstår om tv-kanalerna nu satsar på julen..

Idag har jag iaf bläddrat i nya Hembakat. nr7 2012.
MYCKET inspiration och gott att baka; bröd, bullar, småkakor, mjuka kakor, godis.. Yes you name it, det finns säkert där i. Jag ska baka det enda recept som inte finns där i: kanelbullar.. men också ett par små härliga choklad/hasselnöts kakor. .

60kr och den är ute i butik snart om du inte redan prenumererar..

Sedan drömde jag mig bort idag på sidan Strössel & Annat.. Suck vilken härligt sida...

Inga kommentarer: