måndag 25 oktober 2010

Vintern närmar sig...

I natt drömde jag om sol, värme och turkost vatten, lyxbåtar och lysflygplan... Jag var trött på regn och rusk och snöblask.. Vad vaknar jag till? Jo strålande blå himmel och glittrigt gräs där frosten just släppt sitt tag. :-)

Som vanligt ligger Juliette mellan mina ben vid fotändan och sover som en stock. Spinner så snart jag rör vid henne och tvingas klia henne över hela kroppen innan jag får springa till wc för egna behov. Tätt följt av Juliette som är en social kattkompis som också behöver göra sina behov tillsammans med matte. ♥

I går kväll fick hon hela min uppmärksamhet och den tog hon till vara på. Kringlade ihop sig på mitt bröst när jag skulle göra mig i ordning för soffan och tv-kväll. Där spann hon och spanade helt avslappnat så att jag hade fullt sjå att se till att hon inte gled ner medan jag höll på med mitt.
Ner i soffan och så glider hon självmant ner till magen och benen som ligger över armstödet och bildar vid magen en perfekt grop. Benens v-spricka fungerar perfekt som utsträckningsarena när magen är för varm. ♥

När telefonen ringer reagerar inte Juliette, inte mer än en blick som säger "mysigt matte, klia mera". Men inga problem att ta med henne i famnen igen för att svara i telefonen. Hon leker gärna med snöret som sitter fast i den medan matte förstrött ägnar mer tid åt samtalet än åt Juliette. Men en bra katt reder sig själv. Så pass bra att vid en förströdd tanke fastnar snöret i Juliettes klor och drar nästan ur telefonen ut mattes hand. ♥

Juliette är mitt ♥-gryn och jag önskar att hon är sitt jag hela livet. En spinnmaskin med stort socialt behov.

2 kommentarer:

NoOne sa...

Här har vi haft styrålande Höst ☼ undrbart!
Juliette är ett riktigt litet gull ♥ /Jam & Kram från oss......

Unknown sa...

tack vännen. Hoppas du kan njuta. ☺ ♥