tisdag 17 augusti 2010

Västtrafik gör det igen...

ÄNTLIGEN..

ja inte att de ändrar tiderna för buss/tåg/språvagnstrafiken, men för att de ändrar till REALtid.. Efter en MASSA påpekande från oss resenärer gör de något åt saken.

Tidigare tabell hemifrån mig: XX:09, XX:19, XX:39, XX:49 (mellan 06:00-08:00 och 15:00-18:00, mellan efter och innan dessa tiden endast xx:09/xx:39)

Tiderna som ändras är de som gått xx:09 samt xx:39.. I vanliga fall kom de Tidigast xx:16 och xx:46. Nu har de ändrat tiderna i tidtabellen till just dessa. Att det står i tabellen att de tidigast kommer kvart över istället för tio över är framsteg, för nu svär man på mornarna när bussen dyker upp tjugo över.. och är då 10min sen.. vilket gör att man antingen fått vara 30min innan man ska vara framme i stan (i väntan på nästa byte tex) eller ha 5min språngmarch...

Sen ska vi inte glömma att Västtrafik tagit förnuft till fånga när de bryter en linje som ALDRIG passat tiden när den fått köra med samma bussfrån A till C via B.. Nu bryter de och låter bussen vända vid B tillbaks till A. Som om de inte borde lärt sig av det när de gjorde misstaget i förra kommunen jag bodde i. De bytte den heliga bussen från centrum, upp till mig och ut till öarna.. Bussen var ALLTID sen.. Nu lika dant med nya k ommunen man bott i i 3-4år..

Låt Lilla Varholmens-bussen vara, vänd den i Nils Ericsson-terminalen, det fungerar. Dra inte in andra bussar i den. Det fungerar ju inte, tydligen!

Läsa mer om Pesttrafik?

Inga kommentarer: