söndag 28 mars 2010

GLAD PÅSK!

Äntligen börjar alla "måsten" att ligga bakom sig.. men det kommer väl säkert mer..
Önskar alla lite för långt i förskott GLAD PÅSK.. men ifall jag glömmer det.. ;-)



Sedan vill jag tipsa om ett gott TACO-recept: 2-4pers (beroende på hur mycket man äter och vad man serverar till)

300g kycklingfilé; stek och krydda med tacokrydda (1/2påse)
2-3 tomater, fördela i bitar.
ca 300g salsasås (en liten burk. vi tog den med vitlök, men vilken som duger)
ca 10st sockerärtor; dela i hälften
1 burk majs (tog en liten)
1 röd/gul lök; dela grovt.
(har du något mer du vill ha i, ös på)

Toppas med ca100g Nachochips (vilken smak som helst) och 1,5dl ost
Blanda samman alla ingredienser i en ugnssäker form. Lägg några nachochips ovanpå och strö ost över. In i ugnen i ca 15min-20min på 225'C. (nachochips som sticker upp blir brända och smakar blä.. men de smaksätter inte resten av maten.)

2 kommentarer:

Anneli sa...

Hej!
Tack för de fina orden hos mig! Nu ska jag titta runt i din mysiga blogg. // Kram Anneli

NoOne sa...

***Glad Påsk***