fredag 20 november 2009

Qotten blåste omkull..

Tog en höstpromenad och det blåste frisk men solen kikade fram så jag passade på nu när marken torkat lite.. (regn kom ju på kvällen så det var tur att vi passade på) Katterna vart som tokiga och sprang så fort..

Pralinen gjorde första missen när hon skulle runda husknuten och blev bländad av solen och bonka in med huvudet i hörnet, men sprang glatt vidare, dock lite förvånad över vilken miss hon gjorde..

Qotten hittade en buske och satt och sniffade kattmarkeringar.. jag tar och går emot honom med Pralinen i famnen för att släppa ner henne vid honom. han har solen i ögonen och hör bara mina steg och blir lite överumplad tror jag för mitt i blåsten som störde koncentrationen och mina steg kom ett löv rakt mot honom, landade på bakdelen och han välte med ett ben i vdret reste hans ig snabbt upp för att dölja sin klumpighet och gick snabbt vidare in i busken medan matte stod och log..

Ni skulel sett hans blick när vi gick mot honom och när lövet "anfallde".. synd att man inte har en filmkamera... (fungerande)..

1 kommentar:

NoOne sa...

*Mjauufnissar* lite...De kan inte vart lätt ;)
Jam & Kram från Oss ♥...