fredag 10 april 2009

SOL! ☺

Folk blir som galna när solen lyser.. jackor åker av, byxor blir korta och tröjjor tunna..


Jag läste i en tidning att man VISST kan blir förkyld av kyla!! *ha* ja med tanke på namnet FÖR-KYLD eller som på engelskan: catch a cold är att man genom nerkylning låter en bakterie som existerar i näsan att gotta sig i temperaturer den älskar 33'C som kroppen eller delar av kroppen kan sjunka ner i....

Så jag klär på mig och utsätter inte mig för kyla längre då jag iofs kom på att kylan visst var boven i drama för länge sedan när jag blivit sängliggandes gång på gång i just detta åbäke till sjukdom, bara pga kyla.. (handhygien är en bidragande faktor iofs.. mm)

men nu ska vi njuta av våren medan sambon tvättar bildäck i badkaret... lagom gott luktar det ja..

Glad solig påsk på dig!

Inga kommentarer: