måndag 2 mars 2009

Reflektioner


Bröllp!
Ja nu ska Victoria gifta sig. 7år har de varit ihop ungefär- lika länge som jag och sambon- men inte ser ni någon ring på mitt finger eller? inte jag heller! Livet är orättvist ibland.

Vinter eller vår?
ja, jag funderar så det knakar, men jag antar att om vi ska följa den nya "almanackan" så är det fortfarande vinter... (ja alltså jordens sätt att visa oss)
fast går man efter djurens almanacka så måste jag få säga att det ligger lite vår i luften. och enligt den teoretiska almanackan så är det faktiskt vår... -->

Livet!
Ja, vad innebär det ordet?
Livet, är det något man är, gör eller bara bär med sig eller kanske bara lånar.
nej jag är inte troende på något sätt så jag tror inte det handlar om något någon där uppe gett mig. men jag vet att jag har 2s att tacka det för.. ;-) men visst är livet som vilket spel som helst: Kärlek, det ska man ha väldans tur i det spelet.. ♠ Mod? eller vad symboliserar spader (eg. svärd) Att man har ett sug på att vinna? Att man är målmedveten? Att livet ibland hugger en i ryggen? nej det hoppas jag inte.. Pengar pengar pengar, måste va härligt, i en rik mans värld... Gimme Gimme Gimme.. men vi jobbar på som slavar under en torr tid, för de som inte sitter högt i Volvo vill säga.. Ja här är det ruter i denna damen ska du se. Hon har skaffat sig sin kung och sina klöver, hon har spader så det står härliga till och hjärtat, ja det har hon på rätt plats.

Orättvisa!
Just nu sitter min katt Qotten med nosen i balkongdörren. Livet är orättvist när man inte får som man vill va, Qotten? ☺ men man kan inte alltid få som man vill. Hade jag fått som jag velat hade inte mitt liv sett ut som det gör idag...
Det regnar ute och in på balkongen, lagom spännande för en katt. Men det är väl mer stimulerande att sitta där än här inne där matte bara bryr sig om allt annat än katten.. Som just fick sig ett tokryck.. Matte gav med sig, öppnade balkongdörren.. Lite frisk luft under trampdynorna och man blir som tokig..
Mattan på väg ut genom dörren och en katt som sladdar på parketten, in i garderoben i hallen, mattan ger lite grepp att störta in i sovrummet, sladdar vid sänggaveln för att kunna svänga. Klorna skrapat frenetiskt mot det glatta trägolvet, i hopp om att hitta fäste. Upp i sängen för att andas i 2 sekunder.. Lunkar tillbaks till vardagsrummet för att plötsligt, när man tror att lugnet lagt sig, så studsar det till i benen och iväääääg!! ♥ Min tokstolle till katt!


Vad tänker du på min vän?

Inga kommentarer: