måndag 29 oktober 2007

Qottens funderingar!


Fönstret som vetter mot balkongen!
Här sitter jag allt för ofta och bara längtar ut.
Matte tror att jag vill ut på balkongen, men där kan man ju inte springa fritt på gräsmatta, det är ju trägolv...
Så när man står i dörren när matte öppnat och inte vill gå ut så suckar hon som om det är Mitt fel att hon inte förstår att man inte kommer ut UT den vägen och jag vägrar sätta min fot på balkongen.. Jag som bara försöker visa henne, när hon inte fattar när jag pratar med henne, vad jag vill.. Suck.

Regn? Det finns bara på den där dumma balkongen. Utanför den finns inte en tillstymmelse till regn, jag lovar, bara Du släpper ut mig utanför balkongen.

Tjejer, vad är det med dom?
Nu börjar jag tappa greppet om min kompis här hemma. Alltså. Ena stunden så piper hon och jagar sig själv nästan fram och tillbaks i huset. MEN så snart Jag hänger på, för jag vet att hon retar mig- den där tanten- då skriker hon åt mig och fnyser och morrar. Snacka om humörsvängningar..
För när jag blir jagad så är det så kul- enligt henne. Hon biter mig i benen och hoppar på mig som värsta kattungen. Jobbigt är det. Så när jag ger igen för att visa hur man eg leker på vuxet sätt så blir det tvärstopp i leken det ska ta slut.

Jo jag vet att tjejer aldrig börjar ett gräl, men de slutar dem", men den här bruden hon både äter kakan och har den kvar... *suck*

Bilresor!
Älskar dom!
Varför får bara min kompis som hatar dom vara med om sådana?
*suck* idag ska hon till veterinären och jag får sitta hemma och ha tråkigt.. eller får jag följa med? Vi får väl se!

Inga kommentarer: